Urantia Urantia

UB & Graancirkels

 

'IK ZAL WONDEREN GEVEN IN DE HEMEL EN TEKENEN OP AARDE BENEDEN (..)'. 

Handelingen 2, vers 19 , in het Nieuwe Testament van de Bijbel. 

PS : Handelingen is het 44e Bijbelboek.   


Deze pagina vormt een ode aan hen die hun best gedaan hebben om door de jaren heen de graancirkels in beeld te brengen. Ondergetekende volgt dit verschijnsel sinds 2002 vooral naar aanleiding van zijn ontdekking van Het Urantia Boek en heeft zo wellicht verbanden mogen leggen die aanspreken.  

Niet alle onderzoekers van graancirkels ( 'croppies' ) hebben dezelfde mening over hun afkomst, maar de meesten vermoeden wel een spirituele bron. Het verschijnsel boeit, echter het wordt onderzoekers niet makkelijk gemaakt, soms zijn de lichtbollen - die door de jaren door verschillende mensen nabij graancirkels zijn waargenomen - groot als een skippybal, andere waren klein als een vlinder.

Soms verdwenen ze richting de hemel, soms verdampten ze voor de ogen van getuigen. De meeste waren rond, ook zijn er hoekige exemplaren waargenomen. 

Hoewel Het Urantia Boek het nergens heeft over graancirkels, behandelt het boek wel een geestelijke orde genaamd 'De Hemelse Kunstenaars' ( verhandeling 44 ). Zouden de lichtbollen en de Hemelse Kunstenaars een en dezelfde kunnen zijn ?!

 

I.   AVEBURY HENGE 1994 

Het Urantia Boek schetst een heelal dat een nieuw inzicht aanreikt m.b.t. de relatie tussen geloof en wetenschap. Als we de wetenschap volgen leren we dat we het produkt zijn van een 'Big Bang', en dat we als mens, als planeet een 'toevalstreffer' zijn. Hoewel er natuurlijk ook onder geleerden zijn die dit anders zien, is blijkbaar soms een nieuwe impuls nodig, een openbaring, die leert onze plek in het heelal anders te zien. 

Deze beeldschone 'spinneweb formatie' verscheen in augustus 1994, in Wiltshire, Engeland. Het is de locatie waar door de jaren heen de meeste graancirkels verschenen. Deze formatie lijkt te verwijzen naar het jaar BC 7, het jaar waarin volgens de tekst Jezus van Nazareth geboren werd ( 21 augustus BC 7 ).

Ook is uit de tekst op te maken dat - omdat het jaar nul nooit heeft bestaan - het in augustus 1994 AD exact 2.000 jaar geleden was dat de Grote Leraar als mens van vlees en bloed werd geboren. 

De formatie lijkt een soort vangnet uit te beelden voor alle mensen die zich op de ontelbare evolutionaire werelden in tijd en ruimte bevinden, en via de evolutie hun weg vinden naar een meer verfijnde,  bewuste manier van leven.   

 

 

II.  CROOKED SOLEY 2002

Een van de meest indrukwekkende formaties van de ongeveer 44 jaar ( 1978 - 2021 ) dat deze wonderbaarlijke kunstvorm zich op velden wereldwijd manifesteerde was deze graancirkel bij het Britse gehucht Crooked Soley, die in augustus 2002 verscheen. De formatie oogt duidelijk als een DNA spiraal, bestaand uit partjes staand en - ongelooflijk maar waar - liggend gewas.  

In totaal bestond de formatie uit 1.296 partjes gewas, die lijken te verwijzen naar verschillende pagina's in Het Urantia Boek met informatie over de menselijke zoektocht en vragen als : 'Waarom zijn we hier ?' 

Dat de suggestie - elders op deze website - dat graancirkels vermoedelijk het produkt zijn van de in Het Urantia Boek genoemde Hemelse Kunstenaars, zoden aan de dijk zet, blijkt vooral uit het gegeven dat het aantal staande partjes gewas ( zes maal vierentachtig ) in totaal vijfhonderdvier stuks telt.   

Het is juist op deze pagina in Het Urantia Boek dat een onderorde van de Hemelse Kunstenaars genoemd wordt, genaamd 'de manipulators van fysische energie'.    


 

III.  CHEESE FOOT HEAD, NEAR WINCHESTER 2012

Onderstaand een graancirkel die pal naast het terrein verscheen ( anno 2012 ) waar de vierde editie van een populair festival - de Boom Town Fair -  in Engeland gehouden werd. Het ontwerp van deze formatie spreekt voor de suggestie dat de makers, onze geestelijke vrienden, ontwikkelingen als festivals waar jonge mensen elkaar ontmoeten - en zo tot meer wederzijdse waardering komen, en tot creatieve inzichten 'hoe het anders kan' - aanmoedigen. 

Twintig jaar voor de eerste editie van dit festival verscheen ook een graancirkel op deze locatie ( 1989 ), en gebeurde er iets frappants wat gezien kan worden als vooraankondiging voor het starten van een muziekfestival jaren later.  Een groep onderzoekers hoorde toen een mysterieus geluid op deze plek dat als volgt werd beschreven: 

'Suddenly we all heard a sound coming towards us from the east. As we listened it grew louder and we could sense it getting closer. The sound then rotated around us, floating around the crop circle three or four times. Then the sound stopped moving, froze and positioned itself in front of us'.   

Het Urantia Boek suggereert inderdaad ook ( verhandeling 44 ) dat de Hemelse Kunstenaars in staat zijn niet alleen kundig om te gaan met gewas als canvas, maar ook in staat zijn tot het produceren van geluid.  

 


 

IV.  DE HEMELSE KUNSTENAARS IN BEELD  2003

Een van de meest zeldzame formaties uit de hele serie (van 44 jaar) was dit exemplaar. Het ziet er namelijk naar uit dat hier niet een, maar twee geestelijke orden middels een en dezelfde graancirkel worden afgebeeld. Orden die ook in Het Urantia Boek beschreven worden: De Levendragers en de Hemelse Kunstenaars. 

De orde der Hemelse Kunstenaars lijkt herkenbaar aan de scherp ogende S vormen die iets weg lijken te hebben van de messen van een tuinmaaimachine. Merk op dat 24 van die S vormen te zien zijn in het centrum van de formatie, en 20 grotere exemplaren aan de buitenzijde. De som van deze twee rijen (44) herinnert ons zo elegant aan het hoofdstuk in Het Urantia Boek waarin de Hemelse Kunstenaars beschreven staan. 

De bollen die we steeds tussen de 'messen' in kunnen waarnemen - met de elegante plukjes gewas in het midden - lijken ons te willen herinneren aan de in verhandeling 36 van het Urantia Boek beschreven orde der Levendragers. De Levendragers zijn volgens Het Urantia Boek verantwoordelijk voor het implanteren van het levensplasma op die evolutionaire werelden die er in fysieke zin aan toe zijn. Voor onze aarde was dit volgens de tekst ongeveer een half miljard jaar geleden.  Overigens wijkt dit standpunt beduidend af van wat geleerden anno nu menen,  dit geldt ook voor de wijze waarop onze aarde door de jaren heen in omvang is gegroeid.  

 

 

V.   INTERNATIONALE VROUWENDAG  2007 

Op allerlei manieren lijkt de geestelijke wereld steeds weer duidelijk te maken dat progressie onzerzijds op prijs gesteld wordt. Vijfenzeventig dagen na de officiele ( 96e ) Internationale Vrouwendag, die viel op 8 maart 2007, verscheen op 22 mei dat jaar deze 'sprekende' formatie die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. 

Een citaat van de website www.vrouwendag.nl :

'De oorsprong van Internationale Vrouwendag ligt in een staking in de Amerikaanse textielindustrie, op 8 maart 1908 ( 99 jaar voor 8 maart 2007, RZ ) eisten vrouwen in deze industrie een 8-urige werkdag, betere werkomstandigheden en kiesrecht.' 

Ook in juni 2003 verscheen een soortgelijke graancirkel, exact 205 weken voor onderstaande formatie. 
Getallen ( merktekens ) als drie, zeven en twaalf werden door de jaren heen frequent gebruikt door de makers om ons - zo lijkt het - op een spoor te zetten richting 'de oorsprong der dingen' zoals geschetst in Het Urantia Boek. 

Een citaat uit Het Urantia Boek over de positie van vrouwen door de millennia heen : 

'Zolang de man jager was, stond hij tamelijk vriendelijk tegenover de vrouw, maar na de domesticatie van dieren ( .. ) behandelden vele stammen hun vrouwen op schandelijke wijze; veel te veel zoals hun dieren. De brute wijze waarop de vrouw door de man werd behandeld vormt een van de zwartste bladzijden uit de geschiedenis van de mensheid.' 
( HUB, verhandeling 69 )

Dit citaat - zo lijkt het - toont waarom is besloten in mei 2007 onze planeet Urantia met dit kunstwerk te verrijken.  




 

VI.   HET WONDER VAN DE BRODEN EN VISSEN   1999

De legendarische gebeurtenis van het wonder der broden en vissen zou volgens HUB op 30 maart AD 29 gebeurd zijn. Door de jaren heen zijn diverse graancirkels verschenen die naar dit bijzondere incident lijken te verwijzen. In termen van uiterlijk was dit ongetwijfeld een van de meest indrukwekkende formaties in de periode waarin dit fenomeen zich voltrok ( 1978 - 2021 ). 

Merk op dat het aantal cirkels in deze formatie lijkt te verwijzen naar het jaar waarin het plaatsviel ( AD 29 ). De formatie werd door twee Duitse onderzoekers ontdekt in de vroege ochtend van 6 augustus 1999 terwijl ze rondreden om te zien of er nieuwe formaties waren verschenen. Een uur later arriveerde een boze boer ( de eigenaar van het land ), die niets moest hebben van dit verschijnsel en iedereen wegjoeg, ondanks dat men hem ruim geld bood ter compensatie. 

Gelukkig was een derde onderzoeker juist in de buurt in een vliegtuig en kon hij worden ingeseind. Zo kon dit juweel voor het nageslacht bewaard blijven. De formatie wordt over het algemeen als een van de meest complexe formaties ooit beschouwd, de cirkel had diverse lagen die elegant in elkaar waren gewoven, en werd daarom ook wel The Basket ( de mand ) genoemd.  

Interessant is ook dat deze formatie precies drie jaar en drie weken voor een andere 'whopper' - zoals onderzoekers dit soort beauties soms noemen, verscheen : de Crooked Soley formatie van augustus 2002.  

PS : De suggestie dat deze formatie mogelijk naar genoemde gebeurtenis verwijst is slechts de mening van ondergetekende, en niet perse - voor zover ik weet - van enige andere graancirkel onderzoeker. 



VII.   DE JULIA SET  1996 

Een van de bijzondere dingen, omdat de meeste formaties door de jaren heen 's nachts verschenen, was dat dit kunstwerk overdag verscheen. Zoals te zien verscheen de formatie ook pal bij een snelweg die langs het oude monument Stonehenge loopt. Het was iets voor zessen 's avonds dat mensen konden zien hoe een stofwolk vrijwel alle zicht op wat er gaande was in het veld aan kijkers ontnam.  Uiteindelijk, na een minuut of twintig, kwam de graancirkel tevoorschijn. 

Twee piloten vlogen zowel kort voor en niet lang na deze formatie verscheen over het veld, en konden zo getuigen van het vreemde gegeven dat de graancirkel in korte tijd moet zijn gemaakt.  

Onderzoekster Lucy Pringle en wat van haar vrienden voelden zich behoorlijk ziek nadat ze deze formatie bezochten. Ook Canadeze vrienden - waarvan er een met straling werkte - 'felt totally eradiated' ( in Pringle's woorden ).
In 2009 gaf Pringle een lezing in Glastonbury waarbij ze een foto van dit exemplaar toonde. Naderhand werd ze door een dame aangesproken die zei dat haar moeder, een taxichauffeur, 'het zag gebeuren' die dag.  
Deze formatie had liefst 151 cirkels, en verscheen op 7 juli.  

 

 

VIII.   

OVER DE KOSMISCHE MERKTEKENS

Deze formatie uit 2005 toont aan de rand tekens die vermoedelijk refereren aan pagina' s. In dit geval waarschijnlijk aan pagina's in Het Urantia Boek, maar wellicht ook in het algemeen aan pagina's als onderdeel van boeken.

En aldus refereren de tekens wellicht aan de functie van boeken als zeer nuttige 'informatie dragers' die een belangrijke rol spelen in het proces van evolutie, op 'onze aarde' - de planeet Urantia -  natuurlijk vooral sinds een paar honderd jaar.

In het centrum van deze formatie zien we drie zevens elegant in elkaar 'gevlochten'.

Het getal zeven is - samen met de getallen drie en twaalf, en hun combinaties en meervouden -  een 'werktuig' voor de Bovenwereld om ons stervelingen nu en dan op iets te wijzen. In de graancirkels komen deze cijfers veel voor. 

Een belangrijke gebeurtenis op een evolutionaire planeet is bijvoorbeeld de komst van een Materiele Zoon en Dochter, een andere naam voor - aldus HUB - Adam en Eva. Merk op dat dit woord 'zeven' in de Engelse taal - de toekomstige wereldtaal voor Urantia - juist in het midden de naam 'Eve' toont, en dat de eerste en laatste letters ( van het woord Seven ) deze rol ook vervullen in het woord, of de titel ( Material ) 'Son'.   Het Urantia Boek corrigeert de Bijbel als het aankomt op de rol van Adam en Eva, ze waren volgens de nieuwe tekst niet de eerste mensen.